NIEUWS

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws, 24 uur per dag en 7 dagen in de week.


Per 01-08-2024 zijn er een aantal belangrijke wijzigingen doorgevoerd in de regelgeving van Wallonië.

Bij vragen, aarzelt u niet om te bellen. 

Zie ook   https://www.ete.nl/belgie



Vanaf 6 maart 2023 start de renovatie van de BAB 30 tussen de knooppunten Rheine/Nord en Schüttorf/Nord.


Transporten vanuit Nederland richting Hannover worden niet beïnvloed.


Komende van Hannover richting Nederland is de BAB 30 slechts begaanbaar met een maximale breedte van 3,50 m vanaf de aansluiting Rheine/Nord.


Bredere transporten dienen na overleg met de Autobahn GmbH de BAB 30 bij knooppunt Rheine/Nord te verlaten en vervolgens via de B 70 en B 54 naar de GÜG Gronau in Nederland te rijden.



Daar is hij dan. De eerste begeleidingsauto voor Exceptioneel Transport Europa.


Werkzaamheden Frankrijk:


Vanaf 9 januari aanstaande tot en met midden juli 2023 wordt de Grens Mouchin afgesloten voor alle verkeer boven de 7,5 ton.


Wegwerkzaamheden Duitsland. (Actuele informatie over constructies & routes)


A4

Door de staat van de constructie werd het gewicht van de constructie beperkt over de L 136 (BW 5009685) in de loop van de A4, KM 97.838 tussen het knooppunt Bergisch-Gladbach Bensberg en het knooppunt Untereschbach.


Voortaan zijn alleen transporten met een maximaal totaalgewicht van 78 ton en mobiele kranen tot maximaal 60 ton toegestaan.

Evenzo zijn op deze constructie geen lang termijn vergunningen toegestaan ​​voor transporten met een totale massa van meer dan 41,8 ton en mobiele kranen vanaf 36 ton.


A59

De knooppunten Duisburg-Ruhrort en Duisburg-Meiderich aan de A59 kregen een nieuwe naam vanwege een nieuwe ringweg naar de binnenhaven van Duisburg en een daarmee samenhangende aanvraag van de gemeente Duisburg.


In overeenstemming met het besluit van het Ministerie van Verkeer in Düsseldorf van 27 mei 2020 zijn de kruispunten als volgt gewijzigd:


Oud: "AS Duisburg-Ruhrort" --> Nieuw: "AS Duisburg-Meiderich" --> Gemeenteweg: "Bürgermeister-Pütz-Strasse"


Oud: "AS Duisburg-Meiderich" --> Nieuw: "AS Duisburg-Ruhrort" --> Gemeenteweg: "Vohwinkelstraße"


LET OP: Op dit moment is deze wijziging nog niet doorgevoerd in online diensten zoals Verkehr.NRW (OpenStreetMap) en Google Maps. Deze wijziging is nog in behandeling en zal worden aangevraagd door de Autobahn GmbH des Bundes. De bewegwijzering ter plaatse is reeds aangepast aan het nieuwe decreet.


Gewichtsbeperking brug Mittellandkanal op de A1 (Hansalinie t.h.v. Bramsche) opgeheven.


De gewichtsbeperking van 40t op de brug over het Mittellandkanal (A1 Hansalinie t.h.v. Bramsche) is opgeheven. De brug kan weer bereden worden door zwaar verkeer en kan, afhankelijk van het as patroon, maximaal belast worden.

gepubliceerd: 03-08-2022


De reparatiewerkzaamheden aan de Berlijnse brug als onderdeel van de A59 tussen de AK Duisburg en AS Duisburg-Ruhrort zijn afgerond.

De brug kan weer bereden worden door zwaar verkeer en kan, afhankelijk van het as patroon, met maximaal 155t worden bereden.


gepubliceerd: 01-03-2022


Italië stopt met afgeven van langlopende ontheffingen.


De autoriteiten in Italië hebben bekend gemaakt dat ze per 1 juli aanstaande geen langlopende ontheffingen meer af gaan geven.


Zodra er meer informatie bekend is zullen we dat op onze website publiceren.


gepubliceerd: 01-03-2022


Franse politie zet puntjes op de i.


De Franse politie gaat toezien op naleving van de regels zoals aangegeven in de ontheffingen.


In de Franse ontheffingen staat al heel lang de opmerking:

le chef de convoi doit parler et lire la langue française ou à défaut être accompagné d'une personne parlant et lisant le français et capable de communiquer avec lui.


Dit wil enkel en alleen maar zeggen dat de transportverantwoordelijke (in dit geval de chauffeur) de Franse taal moet kunnen spreken en lezen. Wanneer dit niet het geval is dan moet hij vergezeld zijn van een persoon die Frans spreekt en leest en met de chauffeur kan communiceren.


Momenteel worden veel transporten (vooral op en rond snelwegen) aangehouden en hierop gecontroleerd. Wanneer het bovenstaande niet het geval is wordt het transport aan de kant gezet, de papieren in beslag genomen, er volgt een boete én er moet een begeleider komen die het transport begeleid. Uiteraard met inachtneming van het bovenstaande.

Share by: